close
تبلیغات در اینترنت
نکاتی درباره واتر پمپ
loading...

اخبار ایران و جهان

واترپمپ ابزاری است که با انتقال مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور نقش مهمی در خنک کردن آن ایفا می کند. به باور کارشناسان، این وسیله از مهم ترین اجزای سیستم خنک کننده خودرو محسوب می شود که مانع گرم شدن بیش از حد موتور می شود و در صورت بررسی نکردن دوره ای آن منجر به تعمیرات پرهزینه…

نکاتی درباره واتر پمپ

seyyedali بازدید : 4 جمعه 22 آبان 1394 نظرات ()

واترپمپ ابزاری است که با انتقال مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور نقش مهمی در خنک کردن آن ایفا می کند. به باور کارشناسان، این وسیله از مهم ترین اجزای سیستم خنک کننده خودرو محسوب می شود که مانع گرم شدن بیش از حد موتور می شود و در صورت بررسی نکردن دوره ای آن منجر به تعمیرات پرهزینه و گزاف خواهد شد. اگر پمپ آب با فشار کم کار کند، باز خسارت قابل توجهی را به رادیاتور، شیلنگ ها، ترموستات و غیره وارد می کند. بهتر است در این مواقع خودرو را به کنار جاده کشانده و دیگر به رانندگی ادامه ندهید چون در غیر این صورت دمای موتور بالا رفته و باعث از بین رفتن واشر سرسیلندر و صدمات بعدی به موتور خواهد شد. اگر صدای زوزه مانندی از موتور شنیدید، نشان می دهد که رابط پمپ آب خوب کار نمی کند. در چنین شرایطی پمپ شروع به چکه کردن می کند، بنابراین مراقب قطرات آب زیر خودرو باشید و سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و طی یک برنامه منظم به تعویض آن بپردازید تا مطمئن شوید که دیگر نشتی وجود ندارد. 

اجزای سیستم خنک کننده شامل موارد زیر است: واترپمپ که مایع خنک کننده را داخل مجاری درون سرسیلندر و بدنه موتور به حرکت در می آورد. رادیاتور محفظه ای مشبک مانند است که تبادل حرارتی بسیار زیادی با هوا دارد و برای انتقال گرمای مایع خنک کننده به هوا طراحی شده است. آب پس ازخنک شدن در رادیاتور، آماده انتقال مجدد به موتور می شود. ترموستات وسیله ای است که با کنترل ورود و خروج مایع خنک کننده، دمای موتور را در حد ثابتی نگه می دارد. درپوش رادیاتور فشار سیستم مایع خنک کننده را کنترل می کند، باعث افزایش دمای نقطه جوش مایع خنک کننده شده و مانع خروج آب از رادیاتور می شود. شیلنگ یا رابط های گوناگون که مایع خنک کننده را از موتور به سمت رادیاتور و بالعکس منتقل می کنند. زمان دقیق تعویض پمپ آب مشخص نیست اما بسته به ساخت و مدل آن، معمولا طول عمری بین 100هزار تا 150 هزار کیلومتر دارد. بدون شک با به کار گرفتن اقدامات ایمنی، عمر سیستم خنک کننده موتور طولانی تر شده و جلوی هزینه های گزاف را خواهد گرفت. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 140
  • بازدید کلی : 1,728